
Ondersteun jouw wereldwijde leer- en ontwikkelings-behoeften met een gepersonaliseerd, contextueel platform
Nu de wereld van het werk tijdens de pandemie is verschoven, staat ontwikkeling steeds vaker centraal. Alle werknemers moeten tegenwoordig altijd, overal en vanaf elk apparaat toegang hebben tot content en training. In deze blog legt Rachel Todd, AMS Lead en Senior Consultant bij SuccessDay, uit hoe de Learning-module van Workday werknemers een eenvoudige en boeiende leerervaring kan bieden. Daarnaast kunnen L&D-managers de leer- en ontwikkelingsdoelen beter ondersteunen en krijgen zij inzicht via de rapportages binnen het platform.
Rachel is een ervaren HRIT-specialist die werkt vanuit haar huis ten zuiden van Londen. Ze begon haar carrière met het runnen van het restaurant van haar ouders, waar ze aan relatiebeheer deed, terwijl ze ook de salarisadministratie en boekhouding deed. Toen haar ouders met pensioen gingen, besloot Rachel zich meer te richten op IT binnen het HR- en Payroll-spectrum. Ze heeft meerdere HRIT-rollen vervuld voor bedrijven als Sodexo, Defence Estates, Early Learning Centre, NERC, Christie’s en Cobham Aerospace Communications.
In augustus 2021 kwam ze bij SuccessDay in dienst als AMS Lead en Senior Consultant. “Ik ben waarschijnlijk de oudste van het stel”, lacht ze. Al snel reist ze één keer per week naar Londen. “Anders mis ik de buzz van de stad te veel.” Rachel zegt dat SuccessDay een leuke, dynamische organisatie is, waar ze zich volledig kan ontwikkelen. “Iedereen krijgt veel verantwoordelijkheid en vrijheid om het werk naar eigen inzicht te doen, zolang de klant maar tevreden is. Dat past goed bij mij.”
Van een Oracle-meisje naar een Workday-meisje
Rachel was vroeger echt een Oracle-meisje, maar tijdens haar baan bij Christie’s als Senior Test Analyst – en later als Test Lead en Defects Manager – kwam ze in aanraking met Workday. “Bij Christie’s ondersteunde ik een team van 12 personen bij het testen van Workday en de integratie met Cornerstone, AD en Lumesse. Sindsdien ben ik vooral een Workday-meisje. Ik werk al meer dan 10 jaar intensief met Workday en heb meer dan 30 jaar vakinhoudelijke kennis op het gebied van HR en payroll. Ik heb ervaring met Workday Core HCM, Learning, Compensation en Recruitment-modules en ben zeer ervaren in Workday Learning en HCM”, aldus Rachel.
Voordat ze bij SuccessDay kwam was ze Workday Functional Consultant bij Cobham Ltd, waar ze eerst begon als Test Manager gedurende de gehele deployment. Ze ondersteunde daar met projecten en het afhandelen van tickets. Verder was ze Learning Consultant tijdens de uitrol van Workday Learning. “Ik werkte als Test Manager gedurende meerdere releases en aan alle andere HR, Workday en Cornerstone gerelateerde projecten. Daarnaast was ik de Business Analist die zorgde voor troubleshooting van eventuele bedrijfsprocessen/integraties en assisteerde ik bij het bouwen van integraties en configuraties in Workday en Cornerstone ter ondersteuning van HRIS.”
Rachel stelt dat een van de kritieke rollen die zij vervulde die van ‘communicatiebrug’ was tussen de behoeften van de business en het gespecialiseerde karakter van IT. Zij moest ervoor zorgen dat alle partijen qua communicatie en verwachtingen op één lijn zaten.
Workday Learning
Rachel wordt bij SuccessDay gezien als de Workday Learning-specialist. De Learning-module van Workday stelt organisaties in staat om een employee-centric experience te leveren. Leren gebeurt via een consumentvriendelijke, sociale omgeving. Het gepersonaliseerde, contextuele leerplatform stelt bedrijven in staat om werknemers betrokken te houden en zich snel aan te passen aan veranderingen met gepersonaliseerde content.
Sinds de coronapandemie is leren een ‘need to have’ geworden. Medewerkers zijn abrupt massaal op afstand gaan werken. Veel organisaties hadden persoonlijke training en onboarding en van de ene op de andere dag moesten ze dit virtueel gaan doen. Rachel: “Het is nu belangrijker dan ooit om content goed doordacht en continu aan te bieden om te voldoen aan de behoeften van de steeds veranderende werkwereld. Leren is een belangrijke aanjager van de bedrijfsprestaties.”
Dit zijn de belangrijkste voordelen van Workday Learning voor werknemers:
- Zodra een werknemer inlogt op Workday krijgt het een gepersonaliseerde homepage met een snelle en eenvoudige toegang tot Workday Learning. Dit omvat een overzicht van nieuwe, meest populaire en aanbevolen content en trainingen (mogelijk gemaakt door Machine Learning) evenals toegewezen cursussen. Met dit platform is de compliance gewaarborgd.
- De mogelijkheid om meerdere campagnes aan te maken gericht op specifieke cursussen/lessen voor specifieke rollen of personen. Gebruikers kunnen een snelle preview van de training zien en hebben de mogelijkheid om in te zoomen en actie te ondernemen. Ze kunnen ook door andere content bladeren en filteren op specifieke trefwoorden, zoals ‘leiderschap’.
- Gebruikers kunnen een cursus toevoegen aan hun leertraject, of opslaan voor later in een gepersonaliseerde afspeellijst.
- Via het platform hebben gebruikers ook toegang tot content van externe leeraanbieders (indien geïntegreerd).
- Last but not least kunnen gebruikers hun eigen content en cursussen creëren en indienen, waardoor peer-to-peer leren en het delen van kennis wordt vergemakkelijkt.
Dit zijn de belangrijkste voordelen van Workday Learning voor ontwikkelmanagers:
- Het platform stelt ontwikkelmanagers in staat om content en training aan te bieden ter ondersteuning van de leer- en ontwikkelingsbehoeften van de wereldwijde organisatie.
- Actiegerichte inzichten en rapporten bieden inzicht in de voltooiing van trainingen en de effectiviteit van campagnes, zodat learning – en ontwikkelmanagers trainingen kunnen optimaliseren.
- Beheerders kunnen leerinhoud updaten en optimaliseren om de training- en compliance-programma’s van de organisatie te ondersteunen, nu en in de toekomst.
Complexe tickets
Het valt Rachel op hoe volwassen de organisaties zijn die ze namens SuccessDay begeleidt als het gaat om Learning & Development. “De tickets die ik krijg zijn vaak complex, voornamelijk niveau 3. Hier kan ik dus echt waarde toevoegen.” Onlangs werkte ze aan Workday Learning voor BasicFit en Cobham. “De Learning module wordt vaak doorgeschoven naar de tweede fase, omdat deze niet als essentieel wordt gezien. En er is altijd een strak tijdschema. Vaak denken organisaties te laat na over de randvoorwaarden voor het uitrollen van deze module, waardoor een herontwerp nodig is.”
Haar advies aan klanten luidt: realiseer je dat Workday Learning, campagnes in het bijzonder, verloopt als een integratie. “Het is dus in eerste instantie een grote stap voordat je het optimale uit Workday Learning kunt halen. Train jouw Learning Administrators/Partners in een zo vroeg mogelijk stadium en maak die sprong zo snel mogelijk.. Dat is essentieel om de functionaliteit die deze module biedt volledig te benutten. Uiteraard kan SuccessDay jou hierbij ondersteunen of de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn binnen jouw organisatie opleiden.”

Rachel Todd
AMS Lead en Senior Consultant
Illustratie: Studio van Laar