Wat Lucia Nieto meeneemt van Workday Rising

Wat Lucia Nieto meeneemt van Workday Rising - SuccessDay

Wat Lucia Nieto meeneemt van Workday Rising

Technical Consultant Lucia Nieto ging namens SuccessDay naar Workday Rising EMEA in Barcelona. Wat viel haar op? En wat waren de belangrijkste learnings? In deze blog vertelt ze erover. “Het is ongelofelijk hoeveel innovaties er zijn aangekondigd en nog aankomen op de korte termijn. Workday blijft zichzelf continu vernieuwen en optimaliseren en klanten willen daar graag meer over weten, zodat ze alles uit het HRIT-systeem kunnen halen.”

Tussen de 3000 en 4000 klanten, specialisten, partners en potentiële klanten reisden van 14 tot 16 november af naar Barcelona voor Workday Rising, het jaarlijkse EMEA-evenement van HRIT-leverancier Workday. Eén van hen was Lucia Nieto, sinds februari van dit jaar werkzaam als Workday Technical Consultant bij SuccessDay. Zij werkt vanuit Madrid voor diverse klanten van SuccessDay in Europa, vooral op het gebied van after go live support (AMS).

Als beloning naar Workday Rising

Een week voor Workday Rising kreeg zij samen met haar collega Silvia Calvo, die eveneens in Spanje woont, te horen dat ze namens SuccessDay naar Workday Rising mochten. Als beloning, omdat de twee zo goed hadden gepresteerd de laatste maanden. “Dat is natuurlijk een ongelofelijke ervaring. Ik ben heel dankbaar dat ik erbij aanwezig mocht zijn”, blikt ze terug. Het was voor haar de eerste keer dat ze een Workday Rising event bezocht. Je leest de ervaring van Silvia hier.

Op het evenement komen de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van technologie, innovatie en HR aan bod, en kan kennis en ervaring worden uitgewisseld binnen de Workday-community. Lucia: “Mijn eerste reactie na afloop was: ‘Wow!’. Je raakt echt geïnspireerd, bent weer helemaal up-to-date en kunt uitgebreid netwerken. Er zijn diverse lezingen, rondetafels en netwerkevents. Er werd ook uitgebreid stilgestaan bij de impact van AI op HCM-systemen. Ik kwam echt ogen en oren tekort.”

Een aantal van de trends tijdens Workday Rising hebben betrekking op het optimaliseren van bestaande tools, maar Workday heeft ook veel nieuwe functies aangekondigd. Waaromder:

  • AI-gedreven inzichten
    Workday integreert AI om meer geavanceerde inzichten in personeelsdata te bieden. Dit omvat voorspellende analyses voor talentacquisitie, personeelsbehoud en personeelsplanning;
  • Gepersonaliseerd leren en ontwikkelen
    AI kan helpen bij het creëren van gepersonaliseerde leertrajecten voor werknemers op basis van hun individuele vaardigheden, voorkeuren en carrièredoelen;
  • Betrokkenheid van werknemers en sentimentanalyse
    AI kan ook worden gebruikt om het sentiment en de betrokkenheid van werknemers te analyseren;
  • Analyse van diversiteit en inclusie
    Workday integreert AI om organisaties te helpen hun inspanningen op het gebied van diversiteit en inclusie te meten en te verbeteren door relevante gegevens te analyseren.

Meer de diepte in

De Workday-consultant heeft veel nieuwe mensen ontmoet, maar ook een aantal collega’s en klanten van SuccessDay nóg beter leren kennen. “Ik weet nu veel beter waar iedereen mee bezig is en wat er gaat spelen de komende tijd. Tijdens implementaties is er altijd tijdsdruk, nu was er meer gelegenheid om rustig te praten en wat meer de diepte in te gaan.”

De van oorsprong Uruguayaanse verhuisde een aantal jaren gelden naar Spanje. Lucia studeerde International Relations aan de Universidad de la Républica en ging daarna aan de slag als Workday Consultant bij Deloitte. Toen de lockdowns vanwege corona voorbij waren besloot ze de overstap te maken naar Europa, omdat daar meer carrièremogelijkheden voor haar waren. “Uruguay is maar een klein landje en is vooral gericht op de VS, terwijl Workday juist heel hard groeit in Europa.” Omdat haar opa Spaans is en zij ook die nationaliteit heeft, koos ze voor Spanje. Voor haar overstap naar SuccessDay werkte zij als Senior Business Operations Specialist bij Klarna.

 

Lucia en Silvia op Workday Rising

Lucia en Silvia bij Workday Rising

Fijne werkwijze en cultuur

Via een recruiter werd ze benaderd of ze niet eens met SuccessDay om tafel wilde gaan zitten om te kijken wat ze voor elkaar konden betekenen. Ze kende het bedrijf nog niet van naam, ook omdat SuccessDay tot voor kort vooral de focus had op de Benelux, Nordics en DACH. “Maar toen ik mij in SuccessDay verdiepte, sprak hun werkwijze en cultuur mij heel erg aan. Je krijgt veel verantwoordelijkheid, werkt voor interessante opdrachtgevers en er is een goede balans tussen werk en privé. Bovendien staat ontwikkeling voorop en is remote werken geen enkel probleem.”

Ze heeft het dan ook prima naar haar zin bij SuccessDay. Ze reist regelmatig af naar Nederland, liefst voor een wat langere periode, zodat ze meteen met klanten af kan spreken, collega’s kan treffen en opleidingen kan volgen op het kantoor in Eindhoven. De Technical Consultant is nog lang niet uitgeleerd als het om Workday gaat. “Ik zie mijzelf niet zo snel naar een ander HRIT-systeem overstappen. Overigens is kennis van andere systemen wel bij mijn collega’s van SuccessDay aanwezig, want we zijn platform-agnostisch. Zelf zou ik mij de komende jaren graag verder willen ontwikkelen richting andere dienstverlening rondom Workday naast AMS, waarin ik nu vooral actief ben. Ik denk dan bijvoorbeeld aan consultancy rondom Fase 0 of ik kan ook weer teruggaan naar de implementatie-kant, die ik ook altijd interessant heb gevonden. Er zijn oneindig veel mogelijkheden binnen SuccessDay!”

Lucia vindt het heel verstandig dat organisaties niet achteroverleunen na de implementatie van een HRIT-systeem en op zoek blijven naar verbeteringen. Niet alleen binnen Workday zelf, maar ook als het gaat om het optimaliseren van de processen, de data en integraties met andere systemen. “SuccessDay kan klanten hierbij uiteraard ondersteunen, zodat ze alles uit het systeem kunnen halen. Ook als het gaat om after go live support en tenant optimization.”

Meer informatie over de nieuwe trends van Workday?

Neem dan contact met ons op

Neem contact met ons op

Bel ons of kom langs. We geven je binnen 24 uur een reactie!