Schakel de 'innovators' in om jouw employee experience te verbeteren!

Wordt je huidige beoordelingssystematiek omarmd door je managers en medewerkers? Sluit jouw ‘candidate experience’ aan bij wat sollicitanten verwachten? Worden je talenten uitgedaagd door een agile proces dat continue ontwikkeling stimuleert?

Wij geloven dat wanneer je als organisatie je processen ontwerpt, je dit altijd moet doen vanuit het perspectief van de eindgebruiker. Zij zijn namelijk de klant: de gebruikers van het systeem en de processen. Voor een succesvolle HRIT-transformatie is het van essentieel belang dat juist zij enthousiast zijn.

De employee journey

SuccessDay bedenkt en implementeert ‘employee journey processen’ in grote internationale organisaties en bedrijven. Hierbij ligt de focus op de end-to-end employee journey en niet op het simpelweg invullen van modules; de klantbeleving staat centraal. Wij kijken zowel naar de technische kant, het HRIT-systeem, als naar de functionele kant, zodat uiteindelijk de hele keten werkt zoals het hoort.

Hoe doen we dat?

  • 1

    Om te beginnen komen we naar jouw organisatie. We spreken de stakeholders – en belangrijker: we luisteren naar hen.

  • 2

    Op basis van de gesprekken die we hebben gevoerd, maken we een analyse, waarin we verschillende persona’s identificeren in jouw organisatie.

  • 3

    Vervolgens komen we terug met een voorstel, gebaseerd op best practices en op maat gemaakt voor jouw organisatie.

  • 4

    Na akkoord starten we met de agile implementatie van de change strategie. We werken incrementeel door steeds vanuit behaalde doelen samen verder te gaan.

  • 5

    Tenslotte blijven we de organisatie ondersteunen om zeker te zijn dat de (culturele) verandering goed landt en verankerd wordt in de organisatie.

Process redesign

Een modern HR-systeem als Workday, SuccessFactors of Talentsoft biedt managers en medewerkers inzicht in hun eigen data, waardoor ze zelf procedures kunnen initiëren en taken gaan uitvoeren die voorheen aan HR werden overgelaten. Denk aan het maken van vacatures, verzuimmeldingen en basis personeelsadministratie. HR ontwikkelt zich daarbij tot een strategische partner die de employee experience centraal stelt. Dit leidt tot ingrijpende veranderingen in de rollen en procedures binnen de organisatie, en SuccessDay helpt bij de transitie door de gebruikers steeds te betrekken bij het opnieuw opzetten of verbeteren van HR-processen.

Het succes van jouw implementatie zijn managers en medewerkers die de nieuwe software en processen omarmen!

Leveranciers selectie

Stel: je hebt besloten dat het tijd is voor een nieuw HRIT-systeem. Op welk moment ga je de toekomstige gebruikers bij het proces betrekken? De week voor het systeem live gaat? In de testfase? Tijdens het invoeren van de data of bij het inrichten van het systeem…?

SuccessDay neemt managers en medewerkers mee in de transformatie nog voor je met potentiële leveranciers gaat praten. Wat is de visie achter de transformatie? Wat zijn de wensen en de eisen waaraan het nieuwe systeem volgens de gebruikers moet voldoen? Op basis van de eisen voor een MVP (Minimal Viable Product) kom je tot een shortlist van leveranciers, die hun product demonstreren aan de hand van relevante use cases waarmee jouw klanten het systeem kunnen uitproberen. Zo staat de employee experience in elke stap centraal en begint user adoption al ver voor er een systeem is aangeschaft.

User Adoption

Wat bepaalt het succes van een HRIT/HCM-transitie? Juist vanwege de grote impact op management en medewerkers – jouw klanten – staat of valt een soepele implementatie met een goede begeleiding van de gebruikers. SuccessDay is gespecialiseerd in change management en user adoption. Wij analyseren de verschillende rollen binnen je organisatie en zorgen voor de juiste training en ondersteuning, zodat alle medewerkers met de nieuwe software kunnen werken en zelf de voordelen van de HR-transformatie ervaren.

Advies nodig?

Als je meer over SuccessDay en onze diensten wilt weten, neem dan snel contact met ons op!
Laten we bellen!