Silvia Calvo: “Grote klant- en medewerkerstevredenheid verkoopt zichzelf”

SuccessDay blog: Silvia Calvo over Workday Rising EMEA

Silvia Calvo: “Grote klant- en medewerkerstevredenheid verkoopt zichzelf”

Silvia Calvo ging namens SuccessDay naar Workday Rising EMEA in Barcelona. Wat viel de AMS Senior Technical Consultant op het gebied van Workday – en straks de Project Manager van de Workday-implementatie bij SuccessDay zelf – het meest op? “Ik ben dankbaar dat ik de kans heb gekregen om het evenement te bezoeken, alle ins en outs van het HCM-systeem te horen en veel nieuwe mensen heb leren kennen. Als je wilt netwerken, moet je hier zijn!”

Silvia woont in Madrid, dezelfde stad als haar SuccessDay-collega Lucia, die haar vergezelde naar Workday Rising in Barcelona. In de blog van Lucia lees je meer over de inzichten die het bezoek van het evenement haar opleverde. In deze blog stelt Silvia zichzelf voor en vertelt ze je meer over haar belangrijkste take-aways van Workday Rising EMEA.

“Workday is sinds 2013 actief betrokken bij het bouwen van AI-toepassingen. Tijdens Workday Rising EMEA benadrukten ze hun leidende rol in de AI-revolutie binnen het bedrijfsleven. Workday bracht haar inzet onder de aandacht om AI op verantwoorde wijze in te zetten om het succes van hun klanten te faciliteren. Door nauwe samenwerking met partners en klanten te bevorderen, wil Workday het potentieel van generatieve AI collectief benutten”, legt Silvia uit.

Een veelbelovende update die Workday binnenkort zal bieden, is volgens haar Semantic Contract Search. Met deze functie kunnen gebruikers naar contracten zoeken aan de hand van gerelateerde termen die mogelijk niet expliciet in het document zelf staan. Het verbetert de relevantie van opgehaalde resultaten op basis van semantische gelijkenis, en gaat verder dan eenvoudige tekstmatching of overlap. “Deze verbetering vergroot de mogelijkheden van gebruikers om contracten te zoeken en te ontdekken waarvan ze misschien niet op de hoogte waren. Dit bespaart tijd en verbetert de zoekervaring.”

Een andere update die Workday binnenkort bekend zal maken, heeft te maken met de verbeteringen in Search Insights. Deze functie geeft gegevens over zoekopdrachten terug via het rapportageframework van Workday en biedt inzicht in het geaggregeerde gedrag van zoekopdrachten. “Deze gegevens stellen gebruikers in staat om goed geïnformeerde configuratiebeslissingen te nemen en zorgen ervoor dat essentiële functies beter vindbaar zijn. Daarnaast helpt het bij het begrijpen van echte behoeften en problemen die van invloed zijn op het personeelsbestand.”

Newbie bij SuccessDay

Sylvia trad in juli 2023 in dienst bij SuccessDay. “Ik ben een van de newbies. Daarom was ik zo verrast dat het bedrijf mij de kans gaf om het evenement te bezoeken. Ik hoorde het nieuws tijdens mijn vakantie in Japan en ik kon mijn oren niet geloven toen ze me belden om te vragen of ik het evenement wilde bijwonen.” Blijkbaar had ze in haar eerste vier maanden een goede indruk gemaakt en veel werk verzet. Genoeg in ieder geval om in aanmerking te komen voor deze beloning.

Silvia (33) studeerde Social Work in Salamanca in Spanje. “Ik ben een crisisbaby, aangezien ik 18 jaar oud was toen de kredietcrisis in 2008 uitbrak. Na mijn afstuderen verhuisde ik naar het Verenigd Koninkrijk, waar er meer mogelijkheden waren om mijn carrière te beginnen dan in Spanje, waar de crisis hard om zich heen sloeg.” Na een paar jaar kwam ze terug en ging ze aan de slag bij IBM in Madrid als recruiter. Daar maakte ze voor het eerst kennis met Workday. “Helaas kreeg ik van IBM niet de kans om mij verder te specialiseren in Workday, dus ben ik overgestapt naar een kleiner bedrijf dat Business Network Builders (BNB) heet. Daar heb ik mijn Workday-certificeringen behaald en de afgelopen drie jaar vervulde ik er meerdere consultancyrollen.”

Een geweldige plek om te werken

Eerder dit jaar werd Silvia benaderd door een recruiter of ze interesse had in een overstap naar SuccessDay. Ze had nog nooit van die naam gehoord en in het begin was ze er niet zo mee bezig, want het was – in haar eigen woorden – “weer consultancy”. “Ik dacht: als ik van baan verander, moet ik misschien juist op zoek naar een eindgebruikersorganisatie.” Maar ze besloot toch te gaan praten. “Iedereen die ik daar sprak was aardig en geweldig. Ik realiseerde me al snel dat dit echt een geweldige plek is om te werken. Iedereen was duidelijk in zijn doelen. En ik zag de kans om mee te groeien met het bedrijf. Hier kan ik meer te weten komen over alle elementen voor, tijdens en na een Workday-implementatie. Omdat het een relatief nieuw bedrijf is, krijg je meer mogelijkheden om je zegje te doen en invloed uit te oefenen en samen te discussiëren en te ontdekken en de roadmap voor de toekomst neer te zetten.”

Ze startte bij het AMS-team. Wat ze het leukst vond, was dat mensen haar expertise serieus namen en dat ze het klanten gemakkelijker kon maken. Op dit moment is Silvia Project Manager voor de implementatie van Workday bij SuccessDay. Het bedrijf is de afgelopen vijf jaar zo gegroeid dat het klaar is om zelf een wereldwijd HRIT-systeem te implementeren. De implementatie – inclusief de modules HCM, Performance, Succession Planning en (Advanced) Compensation – start medio januari 2024 en zal enkele maanden in beslag nemen. “Ik kan hier alles helemaal zelf bedenken en opzetten en de processen ontwerpen. Voor mij is dit geweldig.”

Op zoek naar gemeenschappelijke basis

Hierna wil ze ook graag Project Manager worden voor Workday-implementaties bij klanten van SuccessDay. “Er zitten een aantal mooie prospects in de pijplijn. Maar de komende maanden werk ik eerst en vooral volledig toegewijd aan de implementatie bij SuccessDay.” Wat ze het leukst vindt aan de rol van projectmanager is het vinden van een gemeenschappelijke basis tussen de klant en de implementatiepartner of de consultant. “Soms raakt de klant gestrest omdat mensen gewoon hun werk aan het doen waren en dan komen wij en zeggen wij: “je moet dit en dit doen”. Ik denk dat ik nu op een punt ben dat ik weet hoe ik de verwachtingen en dit soort overwerk moet managen. Ik probeer gewoon hun leven gemakkelijker te maken. En er is niets mooiers dan dat.”

Lucia en Silvia van SuccessDay op Workday Rising EMEA

Lucia en Silvia bij Workday Rising

Silvia zag Workday Rising als een geweldige kans – niet alleen om te genieten van de activiteiten die gepland stonden, maar ook om mensen beter te leren kennen. “Ik heb veel andere specialisten en consultants ontmoet, maar ook klanten en prospects. En er waren veel stands waar je terecht kon om te leren over actuele onderwerpen. Zo gingen we naar een sessie over het Workday Equity Plan over hoe je je teams inclusiever kunt maken. Het was geweldig om te zien hoe je die dingen in Workday kunt bijhouden.”

Silvia en Lucia bezochten ook de presentatie van Bas Eggelaar, de oprichter en mede-eigenaar van SuccessDay. “Het was geweldig om hem te horen praten over waarom je je Employee Journeys in kaart moet brengen voordat je HRIT implementeert. Je leert altijd veel van mensen die het zelf van dichtbij hebben meegemaakt en ervoor willen zorgen dat anderen niet in dezelfde valkuilen stappen.” Ze verwacht dat SuccessDay verschillende nieuwe contracten zal binnenhalen dankzij Workday Rising. Hoeveel dat er zijn, zal pas in de komende maanden of jaren duidelijk worden, omdat organisaties meestal niet over één nacht ijs gaan bij HRIT-implementaties.

“Naar mijn mening is de beste verkoper je klant”, vult Silvia aan. “Als het bedrijf waarmee je samenwerkt tevreden is, gaat dat rondzingen en haal je nieuwe klanten binnen. Aangezien 97% van onze projecten binnen budget en op tijd worden voltooid, is onze klanttevredenheid erg groot. En ook onze medewerkers zijn erg tevreden. Ik denk dat er nog één ding is, afgezien van de fijne arbeidsvoorwaarden en prettige werkomgeving en alles wat hier verder geweldig is, en dat is dat het hier lukt om goede mensen te behouden. Door de kernwaarden die we in het bedrijf hebben, de interessante projecten, de gemeenschappelijke doelen en de groei die we maken, zijn mensen echt blij bij SuccessDay.”

Meer informatie over de nieuwe updates van Workday?

Neem dan contact met ons op

Neem contact met ons op

Bel ons of kom langs. We geven je binnen 24 uur een reactie!