Netwerken en kennis opdoen tijdens Workday Rising: ‘Het voelt als vanouds’

SuccessDay & Workday Rising Stockholm 2022

Netwerken en kennis opdoen tijdens Workday Rising: ‘Het voelt als vanouds’

In deze blog deelt Brian Thangathurai, Business Consultant bij SuccessDay, de belangrijkste inzichten die hij opdeed tijdens Workday Rising in Stockholm. “Het was fijn om helemaal up-to-date te worden gebracht over nieuwe features, maar ook om weer handen te kunnen schudden en face-to-face te staan met klanten en prospects.”

De laatste editie van Workday Rising in Europa was pre-corona in 2019, daarna werd het evenement twee keer geannuleerd. In de tussentijd groeide SuccessDay uit tot een gevestigde naam die klanten voor, tijdens en na hun HRIT-implementatie ontzorgt. Het bedrijf uit Eindhoven had de eerste post-corona-editie van Workday Rising een eigen stand van 15 tot 17 november in Stockholm waar het klanten en prospects ontving.

SuccessDay reisde af met een delegatie van vier personen: oprichters Bas Eggelaar en Juul van Dongen, Business Development Manager Ruben Stavast en Brian Thangathurai, sinds november 2020 Business Consultant bij SuccessDay. “Ik mocht mee omdat ik in de top-10 van onze Strava Charity Challenge was geëindigd. Dat kwam vooral doordat ik veel had gewandeld met de hond. Je kunt wel zeggen dat de challenge binnen SuccessDay voor gezonde rivaliteit zorgt, haha. Er werd geloot onder de top10 wie mee mocht naar Stockholm en ik kwam als winnaar uit de bus. Super toch?”

Machtig mooi avontuur

Brian kwam bij SuccessDay terecht via zijn broer Steven, die er al langer werkte. Hij studeerde rechten en heeft veel affiniteit met IT. Toen hij met Bas in gesprek raakte ontdekte hij dat de HRIT-wereld best eens iets voor hem zou kunnen zijn. “Ik kreeg een baan aangeboden en heb die kans met beide handen gegrepen. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Het is een machtig mooi avontuur en ik heb hier al ontzettend veel geleerd.”

Workday Rising telde bijna drieduizend bezoekers. Brian vond het prettig om veel klanten nu eens ‘in real life’ te ontmoeten in Stockholm, want vaak verliep het contact sinds de start van zijn dienstverband noodgedwongen online. “Het was fijn om elkaar de handen te schudden en in de ogen te kunnen kijken. Daarnaast heb ik veel genetwerkt en nieuwe contacten opgedaan. Dat ging mij makkelijker af dan ik van tevoren dacht. Ik ben natuurlijk geen salestijger, maar ik geloof echt in onze diensten en dat scheelt.” Er zaten volgens hem zeker interessante prospects bij, waarvan hij het gevoel heeft dat het met een aantal echt wat kan worden.

Luisteren naar de klant

Brian kreeg een vrije rol tijdens Workday Rising en kon zodoende ook een aantal inhoudelijke sessies bezoeken. Hij liet zich bijpraten over de laatste trends en ontwikkelingen en kreeg uitleg over de nieuwste features. Daarnaast bezocht hij een aantal sessies van organisaties die hun ervaringen wilden delen over hun Workday-implementaties.

De titel van deze editie luidde: ‘Changemakers, its time to rise (let’s rise)’. Met Changemakers doelt Workday op de klanten/gebruikers van Workday. Input van klanten is belangrijk voor Workday, benadrukt Brian. Gebruikers zijn de drijvende kracht achter de innovatie van het systeem. Via de Workday-community kunnen gebruikers hun vragen stellen en feedback geven op het softwarepakket. Er is een brainstorm-functie waarbij gebruikers ideeën kunnen opperen voor nieuwe functionaliteiten of wijzigingen in de bestaande software kunnen voorstellen. Gebruikers kunnen hierop stemmen en als er voldoende steun is voor een bepaald idee pakken de ontwikkelaars van Workday dit op.

Veelbelovende nieuwe features

De feedback en input van de klanten heeft zijn vruchten afgeworpen en Workday heeft een flink aantal nieuwe features gepresenteerd. Brian licht hieronder een aantal veelbelovende nieuwe producten en features die tijdens Workday Rising werden aangekondigd uit. Zo is er met Talent Acquisition een nieuwe functionaliteit ontwikkeld voor het betrokken houden van kandidaten die je hebt geworven. Een must in de huidige arbeidsmarkt, waar de banen voor het oprapen liggen. Met de nieuwe CRM (Client Relationship Management-tool kunnen organisaties geheel op maat landingspagina’s maken op hun carrièrewebsites. “Je kunt je eigen identiteit hierin goed naar voren laten komen, ook mobile friendly, en je kunt dit inrichten op bedrijfstakniveau, per job family of op functieniveau, waarbij je relevante projecten en vacatures kunt groeperen.”

Daarnaast kan deze tool gebruikt worden om recruitmentcampagnes in te richten en uit te rollen en hoef je hiervoor dus niet langer te integreren met een specifieke tool zoals Phenom People. Dit product kan naadloos worden geïntegreerd met de Recruitment-module van Workday, waardoor het implementatieproces soepel verloopt. Brian: “Zo kan je straks een flow ontwikkelen als er ergens een nieuw project start. Je kunt mensen die eerder bij je gesolliciteerd hebben benaderen met een mail, wijzen op de speciale landingspagina over het project en eventueel nog een reminder sturen als je merkt dat de vorige mail niet geopend is of er niet op de link geklikt is. Zo blijf je in nauw contact met de doelgroep en verhoog je de kans op een succesvolle match.”

Vergroot je employee engagement

Workday investeert de komende tijd veel in Employee Engagement. Bij het doorvoeren van innovaties is de strategie gestoeld op de 3 E’s:

  • Engage
    Door de gebruiksvriendelijkheid van de software te verbeteren voor zowel HR, managers als medewerkers, zorg je dat meer mensen het systeem gaan gebruiken. Je moet een vrije dag kunnen aanvragen of een onkostendeclaratie kunnen indienen met slechts een paar muisklikken.
  • Everywhere
    Workday moet je altijd en overal kunnen gebruiken, op ieder apparaat. Denk hierbij aan principes als mobile first en integraties met bijvoorbeeld Teams en Slack. Zo hoef je voor kleine administratieve handelingen niet apart in te loggen in Workday, maar kan dat via een dashboard in de vertrouwde Teams- of Slack-omgeving.
  • Empower
    Maak gepersonaliseerde en geautomatiseerde oplossingen mogelijk op basis van je rol in Workday. Door een reeks taken aan elkaar te knopen bouw je employee journeys, die je kunt afstemmen op je bedrijf, afdelingen, teams of zelfs functies.

Door de overname van Peakon is er voor Workday-gebruikers straks ook meer mogelijk op het gebied van employee engagement. “Enquêtes en mood-trackers wekken vaak irritatie op bij personeel omdat er voortdurend dezelfde vragen worden gesteld. De slimme software van Peakon past de vragenlijst aan op basis van de feedback van je medewerkers, waardoor je het gesprek gaande kunt houden en meer de diepte in kunt gaan. Op die manier herken je gedachten, verwachtingen en bezwaren van je medewerkers eerder en kan je betere en snellere beslissingen maken om het gevoel van je personeel te verbeteren.”

Tot slot waren er nog relevante nieuwtjes op het gebied van Time Tracking & Absence Management. Voor de module Time Tracking geldt dat het eenvoudiger wordt voor managers de tijdinvoer van medewerkers goed te keuren. In het dashboard is meer nuttige informatie in één overzicht te vinden. Managers kunnen gemakkelijk waarschuwingen en fouten bij werknemers opmerken en de invoer bewerken. Bij de module Absence Management is het eenvoudiger geworden voor medewerkers om snel verlof aan te vragen, of dit nu gaat om vrije dagen of langdurig (zorg)verlof. Dit kan trouwens ook via de app op je telefoon. Daarnaast ontwikkelt Workday een functie voor het (ver)kopen van vrije dagen en het verwerken van wachtdagen. “Ze zitten daar overduidelijk niet stil en dat moet ook niet, want de ontwikkelingen gaan razendsnel en de HR-wereld is drastisch aan het veranderen”, besluit Brian.

Advies over HRIT-implementatie?

Bel of mail ons

Brian Thangathurai

Business Consultant

Neem contact met ons op

Bel ons of kom langs. We geven je binnen 24 uur een reactie!